alltid är det nåt

Alltid är det så jobbigt. Alltid ska man visa framfötterna, säga "hej här har jag en blogg". You gotta be bad you gotta be bold you gotta be wiser som Des'ree sa. Ja, ibland lyssnar jag på Des'ree. Jag har "You Gotta Be" och "Life" på min iTunes. "Life" utsågs ju för övrigt av BBC till den sämsta låttexten nånsin för nåt år sen. Så kan det gå.

Alltid är det nåt. Livet är ett enda långt CV; den som har läst mest företagsekonomi vinner. Själv är jag nitton och läser kreativt skrivande. Nu kanske nån tycker att det finns en viss ironi i att jag läser en skrivarkurs och ändå slarvade till det för nån mening sen med både "nånsin", "nåt" och "sen". För att parafrasera Henrik Dorsin är det mitt sätt att säga "fuck you" till hela stavningen.

Alltid ska man ha en plan och vara sådär vuxen. Jag undrar om det är nån annan än jag som ibland längtar efter att få en klapp på huvudet, få höra hur stor man har blivit trots att man är en tvärhand hög, bli erbjuden godis av fula gubbar.

Stryk det där sista.  Så får det ju ändå inte gå till.

Alltid är det nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0